2014. május 31.

csengdu: keskeny-széles utcácskák

fotóriport, cucuskáim! csakhogy ez se maradjon ki ;)



ez itt a bejárat, cseccseség

itt meg egy újabb példa a kínaiak türelmére...

közelebbről











kopogtató és házőrző ;)

azér ez a bútor jól mutatna a folyosómon :)

csincsugbácsi

darázska, ilyet tudsz marnyi? :)

zabaidőőőt harangoz a csávesz (szerintem)

ha buddhát látsz, meg kell simogatni a hasát. bár kína hivatalosan ateista, az emberek nagy része hisz valamiben. ha másban nem, legalább saját magában :)

a kínai gyökerekkel rendelkező kollegina szerint (kezek és körmök a képen), ez egy nagyon finom (vérinájsz) tradicionális zaba. há, annyira nem vót jó. mintha srótba forgattak volna szarrá főzött rizsát, de há istenem... egyszer túl léhet élni.

ahogy szervírozzák, az viszont csudiság. a bal oldalon egy dob. a nénnye kézzel golókat formáz...

oszt szó szerint bedobolja őket a srótba (babliszt), majd leönti valami édes trutyival. túlélhetős.

így tálalják a gyorskaját. mivel nincs sütőjük minden párolt vagy olajban sült...

itt is egy budha, ennek is polírozták a hasát rendesen.

ezek a tökcumók nagyon populárisak ideát. biztos azért olyan drágák. bocsi fiúk-lányok nem költök ilyen szirszarokra: 1) széttörnek, 2) inkább gyártok otthon :D

a jobb oldali csávó klasszik kínai kaját készít: angolul dumpling, én gombócnak hívnám. mindenfélével töltik, de leginkább zöldséges darált hússal és kis fatotykákban párolják. tádááá!

ez meg egy csing dinasztia-beli gazdag család házának udvara. a belső udvart víz veszi körül, hogy megtisztítsa a beérkező energiákat... elgondolkodtató. nem, nem fogom feltúrni az udvart emiatt - vagy legalábbis nem az egészet :)

cseccse arkitektúra ála csájna. ez itt egy csing-dinasztia stílusban (újjá)épített hotel. nem mertem megkérdezni, mennyi egy iccaka... szerintem jól tettem.

nah ez is egy klasszik. ha az utcán egy csávó két vasdarabot vereget egymáshoz, akkor az kérem fültakarító. beülsz a székbe oszt mindenféle ecseteket dugdosnak a hallójáratotba. az emberek arcán nem az tükröződik, hogy ez egy kellemes folyamat, de kapósak a fülseprők ideát. nem, az én fülembe nem dugdos senki pálcikát! nem próbáltam ki.

ő meg egy majomember, aki riogatja a jónépet. télleg majompofája volt. idesss...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése