2008. február 19.

ë

figyelem! az alábbi sorok sérthetik egyes - magukat "kultúrembernek" tituláló, vagy annak tartott - személyek lelkivilágát. esetleg elgondolkodtatóak lehetnek (remélhetőleg).

ëzt a betűt választották a kürti "kikesek" a már hosszú hetek óta árgus szemmel figyelt (és nemegyszer kétségeket ébresztő) bëlga koncert szimbólumának. nem túl kreatív, de találó - vagy még pontosabban: kedves. olyan, mint a szervezés. nem profi, hanem lelkes. épp ezért szerethető. megmondom őszintén, eddig sem volt és valószínűleg ezután sem lesz túl szűk kapcsolatom a "három hülye" plussz egy lovas zenéjével, de az a fajta összefogás, ami a "koncert" szervezését jellemzte, példaértékű nem egy, magát profi zenésznek/szervezőnek nevező egyénnek. és most az okokról, szépen sorjában.

"sajtókonferencia" jó borok, kellemes vendéglátók és a megszokott szlovákia magyar sajtóarcok (újszó, csallóköz, szlovák tv magyar adás, paraméter, satöbbi, satöbbi, satöbbi). unalmas, nem egyszer idegesítően közhelyes és a választ már magukban hordozó kérdések (lásd. "akkor most hip-hop vagy nem", "tudatos vagy nem", bla bla bla). sokszor azt éreztem, hogy inkább a méltán híres kürti borház eszem-iszoma csábította ide a "profikat", mintsem a valódi érdeklődés. a helyiek viszont szivvel-lelekkel rajongták körbe a "flëgma", de a minden kérdésre nyitott bandát. 1:0 kürtnek.

"a helyi stadthalle" faluház. a maga, komcsis beütésből származó hibáival: wc-k a bejárat előtt (csakhogy minden vizeléskor tapogassanak az "eszbéeszkárok"), kevés hely az öltözőben, bögyös macák a pult mögött ("25+34"-hez még én sem használom a jó öreg "kalkulacskát"), dohányzástilalom, stb stb stb. megvilágítás állványokon, itt-ott recsegő hangosítás. hát istenem... mégsem a gardenben vagyunk, nemiga? mikor megérkeztem (úgy négy órával a kezdés előtt), kikesek everywhere. az a disney mesékből akaratlanul berögződött santa claus-gyár jutott eszembe, ahol ugyan csak 21 alkalmazott (értsd: törpe) termel, mégis az egész világ 25.-én vigyorogva bontja ajándékát. és hogy végül így is lett, magam is meglepődtem. 2:0 kürtnek.

"a rend őrei" hogyan sikerült végül megegyezni a rendet képviselő atyaúristennel, nem tudom. félelmekkel indultam a kommandó-osztagokat, hivatalból kamerázó rendőröket emlegető rémhírek hallatán kürtre. de végeredményben talán nem is baj, hogy ott voltak. na, nem mintha nem bíznék a bëlga rajongók kulturáltságában, de talán a nagy port kevert "szélsőjobb" vélemény valóban odavonzhatott volna néhány - szégyenleni való - individuumot. a termekben valóban nem cigiztek, nem láttam veszélyesen tág és üveges szemgolyókat, a fűszagot meg tudjuk be az odaégett kolbásznak. tehát, közbiztonság: 3:0 kürtnek.

"felhozatal" a jó bort szeretők valószínűleg megbocsátanak, hogy az elsőként fellépő $outh $ide $ouldaz-t elmulasztottam. a 2006-os chardonnay túl nagy csábítás volt, a számomra ismeretlen bandával szemben. a jθnvukk-ra sem elvakult rajongásom hajott, hanem az a prózai tény, hogy a borházat majdnemhogy én zártam. de ha már ott voltam, miért ne halgassam végig... hogy lenyűgöztek volna, barokkos túlzás, mindenesetre (zeneileg képzetlen füleimnek) kellemes dallamokat facsartak ki az elektronikából. látok spirituszt a dallamokban, de a makákóként ide-oda ugráló "énekes-frontemberrel" a mai napig nem tudok kibékülni. "olyan jók lehetnének!" pláne, ha számításba veszem - a valószínűleg előre megszervezett - bugyidobálós akciót. a "frontember" ismét "nagyot alakított", mikor a bugyikat minden érzékszervével csócsálta, fejére húzta, majd surdaként rohangált a színpadon... a kórház a város szélén viszont még mindig megmelengeti bébilelkem, cíp ez a cám! olyan ds/ a bëlga fellépését csak hangulatában tudom értékelni. egyrészt, mert a büfében árusított üveges bor jócskán más kategóriát képvisel, mint a borház termékei. másrészt, mivel a fiúkról készített megfelelő pillanatképre vadászva ugráltam a színpad előtt, mögött, mellett és fölött. hangulattermetésből - a már sokat emlegetett hangosítási hibák ellenére - jeles! 4:0 kürtnek.

"summa summarum" főkészűtem a hangulatra. csak így "felvidéki zsivány" módjára. és sokkal-sokkal többet kaptam. a nyugati "minden fintorgó profizmus" felett győzött az őszinteségből építkező lelkesedés. 4:0. valami nagy dolog történt kürtön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése